Vilka är vi?

Red Capes är ett snabbväxande digitalt utvecklingsföretag. Genom våra medarbetare levererar Red Capes IT dagligen digitala tjänster till små och medelstora företag i Sverige. Med insikter, personlig utveckling av passionerade medarbetare, lösningar och teknik skapar vi affärsnytta för kunder och värde för hela samhället. Genom en hög verksamhetskompetens, förståelse för olika branschers utmaningar och en global leveransmodell hjälper dem kunder att maximera potentialen av sin digitala närvaro och nå sina affärsmål.

Strävar du efter att hitta de mest effektiva lösningarna och letar efter en utvecklande erfarenhet inom arbetsledning? Vi erbjuder en entreprenöriell arbetsplats där du får forma avdelningen, både strategiskt och operativt! Vi vill ge dig chansen att arbeta i en professionell miljö med mycket kompetenta kollegor.

Urval sker löpande så sök redan idag!

Vem är du?

Red Capes IT söker en driven ekonom för att leda det dagliga arbetet inom projektekonomi med placering i Jönköping. Du kommer successivt växa in i och forma rollen. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att driva egen verksamhet. 

Arbetsuppgifter

Red Capes IT är digitala utvecklare som utvecklar människor och affärer vi arbetar kundorienterat och fokuserar på engagemang och kommunikation. Som ekonomiansvarig kommer du att operativt vägleda och strukturera arbetet inom projektekonomi. Du kommer att arbeta processtyrt och vara en naturlig del av förbättringsarbetet i processen, Order to Cash. Dina uppgifter kommer utgöra navet i företagets affärsredovisning och strategiska arbete och förutom arbetsledning kommer du att ha daglig kontakt med verksamheten och andra projektledare.

Du kommer till exempel att

• Leda arbete inom ekonomi, löpande bokföring.

• Redovisa, fakturera och följa upp affärer.

• Underhålla och kvalitetssäkra projekt.

• Fungera som controller och agera beslutsstöd för VD och ledningsgrupp.

• Delta vid kapitalanskaffning, affärsplanering, gör analyser och underlag till affärscase, budgetering, kostnadsuppföljning.

Tjänsten passar dig som söker nästa utmaning med ekonomiskt arbete i framkant. Du ser positivt på samarbeten kollegor emellan och gillar att ta egna initiativ samt kan agera självgående. Som person är du uppskattar du digitalisering. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att driva en egen verksamhet!

Vi söker dig som

• Som har studerat relevant högskoleutbildning alternativt YH-utbildning.

• Några års arbetslivserfarenhet av högre ekonomitjänst.

• Har ett intresse för system och systemflöden.

• Har goda kunskaper i svenska såväl som engelska, både skriftligt och muntligt.

• Är passionerad och stolt över ditt arbete och ser din egen utveckling som viktig och nödvändig.

Det är meriterande om

• Du har tidigare erfarenhet av affärssystemet Visma E-ekonomi

• Du har tidigare erfarenheter av att driva egen verksamhet

Praktiskt

  • Start: 22-01-03 eller enligt överenskommelse. 
  • Plats: Huvudkontoret på Gjuterigatan 9 i Jönköping. Möjlighet finns att arbeta hemifrån eller annan ort vid behov.
  • Arbetstid: 40 h / vecka.
  • Villkor: Fast månadslön.